۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۶۰۲۳۸۱
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی مطرح کرد؛

ضرورت خلاقیت در تبلیغ | مبلغان نقاط مثبت دین گرایی در افراد را توسعه دهند

ضرورت خلاقیت در تبلیغ | مبلغان نقاط مثبت دین گرایی در افراد را توسعه دهند
استاد حوزه علمیه با تأکید بر ضرورت خلاقیت مبلغان در تبلیغ دین، گفت: مبلغان باید نقاط مثبت دین گرایی در افراد را توسعه دهند و از اباحی گری به شدت اجتناب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه عصر امروز در گردهمایی ائمه جماعات شهر مقدس قم که در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسین(ع) گفت:  بر اساس روایات خداوند در نسل ایشان امامت، در زیر قبه بارگاه ایشان اجابت و در تربت ایشان شفا را قرار داده است.

وی با بیان اینکه بر اساس روایاتی که از پیامبر اکرم(ص) وارد شده، امام حسین(ع) یکی از باب های بهشت است، اظهار داشت: در روایتی از حضرت(ص) نقل شده است که امیرمؤمنان(ع) مظهر هدایت، امام حسن(ع) مظهر جود و امام حسین(ع) مظهر سعاتمندی امت هستند و هر کسی با امام حسین(ع) معاندت ورزدريال بوی بهشت را استشمام نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه همه فرق و مذاهب مدیون حرکت امام حسین(ع) هستند، ابراز کرد: امروز باید دانست که حرکت ایشان در همه عرصه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بشریت تأثیرگذار بوده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز به برکت خون شهدا زمینه تبلیغ در کشورهای همسایه فراهم شده است، افزود: یکی از اساسی ترین حربه های تبلیغ مسأله «منبرهای عاشورا» است، زیرا اگر این ظرفیت عظیم در اختیارمان قرار نداشت بیشتر جوانان مملکت به واسطه هجمه های دشمن در بستر فضای مجازی منحرف می شدند.

وی با تأکید بر ضرورت خلاقیت مبلغان در تبلیغ دین اضافه کرد: ائمه جماعات باید روایات، آیات و سیره اهل بیت(ع) را برای مردم تبیین کرده و اجازه ندهند سیل شبهات مردم را از مسیر دین منحرف کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه بر اساس روایات امام حسین(ع) بازوی امت اسلام هستند، گفت: اگر این بازوی توانمند نبود، انقلاب به ثمر نمی نشست؛ همین بازوی توانمند اسلام بود که انقلاب اسلامی را از شر فتنه 88 در امان نگه داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مبلغان باید نقاط مثبت دین گرایی در افراد را توسعه دهند و از اباحی گری به شدت اجتناب کنند، افزود: اینکه برخی چوب حراج به بهشت و ارزش های دینی می زنند اشتباه است؛ نباید عده ای برای طرفدار پیدا کردن دست به اباحی گری دینی بزنند.

استاد حوزه علمیه در پایان از شکل گیری ستاد مردمی کمک به سیل زدگان در قم خبر داد و ابراز داشت: امروز باید بدانیم که هموطنان عزیزمان نیازمند کمک های ما هستند، بنابراین باید در حد توان خود به آن ها کمک کنیم./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات